FANDOM

Vrrex - rasa, której tereny należą do tego samego sektoru co ludzki. Należy do Kosmicznej Społeczności.

w budowie...

Wrex
Kultura

O ich kulturze wiadomo głównie tyle, że jest wysoce sprecyzowana pod kątem relacji. Typów pokrewieństw, form zależności społecznej czy rodzajów przyjaźni można wymienić przynajmniej 600. Niektórzy badacze mówią nawet o dwóch tysiącach. Co więcej – każda relacja charakteryzuje się swoistą etykietą.
W kontaktach z ludźmi Vrrexy często wykazują wyrozumiałość, lecz odpowiednim zachowaniem można zaskarbić sobie ich wielką wdzięczność. Do kilku uniwersalnych zachowań należy podchodzenie na czworaka, dzięki czemu ludzka głowa znajduje się na poziomie głowy Vrrexa; nieodwracanie się tyłem (nawet po skończonej rozmowie a także patrzenie prosto w oczy rozmówcy przez całą konwersację. Wiele jednak szczegółów zależy od płci, rodzaju relacji a nawet pory dnia.

Język

O ich języku wiadomo niewiele, głównie dlatego, że Vrrexy bardzo chętnie uczą się języka ludzkiego. Posiadają doskonałą pamięć do reguł i słownictwa,co nie znaczy, że rozmowa z nimi należy do łatwych.
Ich rodzimy język przypomina programowanie. Jest niezwykle ścisły i logiczny, niemal bez żadnych dwuznaczności i metafor. Ponieważ pamięć Vrrexów jest niezwykle dokładna, często budują zawiłe konstrukty wypowiedzi i bez najmniejszych problemów wracają do wątków o których wspominali nawet godzinę temu. Można powiedzieć, że ich umysł pracuje nieco tak, jakby mieli w środku tablicę, na której rozpisują skomplikowane wzory oraz co chwilę wracają do wcześniejszych fragmentów obliczeń.

Kontakty Vrrexów i ludzi

Choć w oczach ludzi bardzo często zachowują się w sposób oschły, w rzeczywistości są bardzo wyrozumiałą rasą. Mają wysokie poszanowanie do innych kultur oraz ich praw. Najlepszym tego dowodem jest to, iż naprawdę próbują uczyć się ludzkiego języka, wraz ze wszystkimi jego „wyjątkami od reguły” przenośniami i nieścisłościami. Nie zmienia to faktu, że efekty często są mizerne. Vrrexy łapią za słówka, gubią się w dwuznacznościach, zaś metafory zazwyczaj traktują dosłownie. Ponadto uwielbiają wracać bez zapowiedzi do dawno skończonych wątków i często czynią to w taki sposób,że człowiek zaczyna się gubić o czym właściwie mowa.
Jako ciekawostkę można wspomnieć,że mimo wszystko lubią czytać poezję. Jest ona dla nich całkowicie niezrozumiała, lecz właśnie przez to bardzo fascynująca.

Budowa ciała

Można ich określić jako specyficzny typ istoty jajożyworodnej. Dość ciekawą cechą Vrrexów jest budowa twarzy – uszy i usta mieszczą się nad oczami. Ma to związek z pokarmem ich biologicznych przodków, którzy żywili się wysoko rosnącą roślinnością. Ewolucyjnie były preferowane te osobniki, które unosząc głowę do góry nie traciły z oczu otoczenia a tym samym potencjalnych zagrożeń. Przez miliony lat cechy pogłębiły się, dając w efekcie nietypowy układ pyska.
Jedną z ich ważniejszych cech jest pełna kontrola nad większością gruczołów hormonalnych. Z tego względu są w stanie świadomie kontrolować własne emocje – zarówno tłumić je, jak i specjalnie wywoływać.