FANDOM

Raj

Wieżowce w głównym centrum gospodarczo-społecznym Raju

 Raj - miasto-państwo zbudowane na Ziemi Ognistej w Wielkim Obłoku Magellana. W opinii władz są jedynym miejscem,gdzie udało się urzeczywistnić utopijne wizje idealnego społeczeństwa. Ludzie od zarania dziejów chcieli stworzyć taki ustrój i w końcu po reformach,konfliktach i chaosie udało się doprowadzić do powstania Raju. Nazwa Raj wzięła się stąd że kładziono tam ogromny nacisk na naturę i ogólny rozwój przyrody. Ziemia Ognista jak wynika z nazwy była terytorium wysoce pustynnym (aż 74% planety było pokryte pustyniami!) Ponadto temperatury nieraz przekraczały 40-50 stopni Celsjusza. Ten poważny problem rozwiązano za pomocą terraformerów które z pomocą biobotów przekształcały strukturę molekularną podłoża,robiąc z pustyni przyjazną,żyzną ziemię. Kwestię upałów rozwiązano stosując tzw: klosz Lourena. Zaprojektował go George Mile Louren,stąd jego nazwa. Wykonano go z domieszki superlekkiego i wytrzymałego szkła z grafenem,ten drugi dawał Rajowi dostatek energii elektrycznej. Zainstalowano tam ponadto ponad 900 metrowe anteny do kontroli pogody,a także baterie do przechowywania energii. Następnie za pomocą transmiterów Tesli przesyłano ją do Raju. Mieszkańcy mają ją całkowicie za darmo. Dobrego powietrza dostarczają genetycznie zmodyfikowane drzewa i najróżniejsze rośliny i krzewy dodając miastu uroku i piękna.

 Społeczeństwo i życie codzienne w Raju Edytuj

Wszyscy z pewnością chcieliby żyć w takim państwie. Ludzie są tam praktycznie jedno ścią. Zawarcie znajomości z mieszkańcami Raju nie stanowi żadnego problemu. Po prostu podchodzisz do osoby,przedstawiasz się i już jesteście kolegami. Po ulicach chodzą tzw. konsultanci którzy służą pomocą w wypadku jakiegoś kłopotu. Nie ma tam jakichkolwiek religii. Jedyną religią jest miłość i przyjaźń. Nie zawiera się również małżeństw. Przyrzeka się po prostu danej osobie miłość i wierność,zawsze w obecności świadków przeważnie w specjalnych placach zwanych alejami serc. Ba,za zgodą obu stron można mieć nawet kilku partnerów lub partnerek. System jest tam dość nietypowy. W ogromnych zrobotyzowanych farmach produkuje się żywność i każdy ma ją za darmo. Pracuje się dla rozwoju osobistego i ogółu. Za wykonaną pracę można było kupić inne rzeczy konieczne do życia. Nazwano to barterem pracy. Np: Za wykonanie 10 godzin danej pracy można było kupić wybrany przez siebie komputer.

Eco city by zearz-d6jm2l1

Canopia-Jedno z najbardziej malowniczych osiedli w Raju.