FANDOM

NeoVatikan - jedno z najważniejszych miast-państw na Marsie i stolica neochrześcijaństwa.

HistoriaEdytuj

Wyznanie

ministranci - maszyny pełniące funkcje straży miejskiej

W trakcie III wojny ziemskiej upadły stare struktury, w tym cała organizacja kościelna. Choć zabudowa Watykanu ocalała w bardzo dużym stopniu,majątki szybko zostały rozgrabione przez kościoły powstające w rodzących się miastach-państwach. Niektóre odłamy usiłowały odbudować dawną stolicę religii,lecz brak wspólnej koordynacji i wzajemne walki uniemożliwiły przedsięwzięcie. Skuteczne okazały się jedynie działania apostoła Benjamina Pike'a - przywódcy prężnie rozwijającej się sekty. Zamiast wikłać się w konflikty,uderzył do zewnętrznych inwestorów. Niebywała charyzma i zdolności negocjatorskie doprowadziły do uzyskania olbrzymiego kapitału. Pieniądze zostały wyłożone przez anonimową osobę posługującą się pseudonimem David. Wedle licznych plotek to sam Bóg zesłał pieniądze,wybierając tym samym Benjamina na swego apostoła.

W roku 2133 rozpoczęła się budowa NeoVatikanu. Wynajęto do niej zewnętrzne firmy,w tym architektów ze znanego studia Apple'a - Appletecture. Nowy projekt całymi garściami czerpał z oryginalnego Watykanu,niemal w stu procentach kopiując wiele fragmentów. Korzystne prawo mieszkaniowe,liczne ulgi i dobry marketing,a także powszechne w opinii publicznej przekonanie o namaszczeniu apostoła Benjamina przez samego Boga, wpłynęły na szybki napływ ludności. Pierwsi mieszkańcy wprowadzili się w roku 2138 - tego dnia wprowadzono nową ustawę,która w sposób oficjalny powołała do życia związek wyznaniowy zwany religią NeoChrześcijańską.

Gloria

Siostra Inkwizytorka

Sam apostoł Benjamin miał zostać pierwszym papieżem NeoVatikanu, ostatecznie jednak podjął decyzję o wycofaniu się z życia publicznego. Twierdził, że jego misja została wykonana - miał założyć nową stolicę religii. Wywołał tym samym burzliwą dyskusję w świeżo powstałej strukturze kościelnej. Po długich naradach powołano urząd papieża tymczasowego, rozpoczynając jednocześnie projekt Zmartwychwstanie. Jego celem było umożliwić narodziny nowej głowy Kościoła, wykorzystując przy tym zaawansowaną inżynierię genetyczną. Oficjalnie całością sterował sam Bóg,co było możliwe dzięki stworzeniu Kongregacji ds. Bożego Narodzenia, przemianowanej później na Kongregację ds. Niepokalanego Poczęcia. Urząd ów nadzorował pracę genetyków,wytyczne czerpiąc z Pisma Świętego i licznych objawień. Tak oto w roku 2140 na świat przyszedł Androgeniczny, Doskonały Papież Nowej Ery.

System władzyEdytuj

Na szczycie Kościoła stoi Androgeniczny, Doskonały Papież Nowej Ery. Władzę sprawuje poprzez Kurię Słoneczną - organ podzielony na liczne kongregacje i trybunały. Wszystkie one posiadają sprecyzowany zakres obowiązków i strefy wpływów.

Egzorcysta

Inkwizytor z Trybunału Wewnętrznego

Do najważniejszych kongregacji należą:

Do najważniejszych trybunałów należą:

Pod Kongregację ds. Czystości Wiary podlega Urząd Posługi Pasterskiej, czyli struktura przeznaczona do pilnowania porządku publicznego. Przydzielonych do niej kapłanów nazywa się Pasterzami. Każdy z nich przechodzi gruntowne przeszkolenie bojowe jak i testy psychologiczne. Pełnią rolę państwowych służb bezpieczeństwa.
Neovacitan flaga

Flaga NeoVatikanu. Bordowy to kolor Marsa, biel symbolizuje czystość ideałów. Emblemat na przedzie to korona papieska oraz klucze do świętego miasta.

Pod Kongregację ds. Aniołów podlega Urząd Tajemnicy, w którym pracują wyszkoleni Egzorcyści. Są wysyłani w przypadku zetknięcia z tajemniczymi zjawiskami. Ich zadanie polega na ocenie natury wydarzeń. Jeśli są one powiązane z Aniołami (Prometeuszami), sprawę przekazuje się kolejnym urzędom. W przeciwnym przypadku egzorcyści przeprowadzają dalsze śledztwa i święte rytuały, mające na celu pozbycie się diabelskich wpływów.

SpołeczeństwoEdytuj

Ponieważ oficjalnie w mieście mogą przebywać tylko NeoChrześcijanie.Mieszkańcy NeoVatikanu to przede wszystkim osoby głęboko wierzące. Ich tryb życia i przekonania podporządkowane są wyznawanej religii.

Architektura i urbanistykaEdytuj

NeoVatikan nawiązują do najróżniejszych styli,które były wykorzystywane w budownictwie sakralnym. Szczególnie często za wzór bierze się architekturę oryginalnego Watykanu i gotyckie katedry. Jednocześnie wykorzystuje się nowoczesne materiały i nietypowe zdobnictwo,jak choćby ruchome płaskorzeźby przedstawiające biblijne sceny. Kolorystyka miasta utrzymana jest w spójnej tonacji brunatnych, brązowych i miedzianych barw. Za główny środek transportu służą grawitoloty,lecz cechą charakterystyczną miejsca są także rowery i skutery.