FANDOM

Lotos

pływający satelita Morskiego Lotosu

Morski Lotos - jedno z najważniejszych miast-państw na Ziemi w obszarze Drogi Mlecznej, zbudowane na pływającej platformie przemierzającej oceany. Władzę oficjalną dzierży Cesarz zaś władzę praktyczną jego Rada. Morski Lotos prowadzi politykę izolacji - z tego względu niezwykle mało o nim wiadomo. Tajemnicza aura dookoła miasta spowodowała, że jest postrzegane w sposób wyidealizowany.
To stąd pochodzą najlepsze grawitoloty (Supasubishi) i droidy (Tetsuwany). Niestety są niezwykle trudne do zdobycia. Nic dziwnego, że miasto jawi się, jako miejsce idylliczne.  
  • Morski Lotos - zbliżenie na plac centralnyPrzejdź do http://images2.wikia.nocookie.net/ethon/pl/images/d/d1/Lilypad4-1-.jpg
  • Morski Lotos - widok z myśliwca.Przejdź do http://images1.wikia.nocookie.net/__cb62215/ethon/pl/images/thumb/8/8f/Lilypad5-1-.jpg/90x55x2-Lilypad5-1-.png
  • Morski Lotos przy wyrzeżu dawnej JaponiiPrzejdź do http://images2.wikia.nocookie.net/__cb62215/ethon/pl/images/thumb/8/85/Lilypad3-1-.jpg/90x55x2-Lilypad3-1-.png
  • Morski Lotos widziany o zmierzchu.Przejdź do http://images2.wikia.nocookie.net/__cb62215/ethon/pl/images/thumb/8/86/Lilypad2-1-.jpg/90x55x2-Lilypad2-1-.png
  • Morski Lotos - strukturaPrzejdź do http://images2.wikia.nocookie.net/__cb62215/ethon/pl/images/thumb/6/61/Floating-city-1-.jpg/90x55x2-Floating-city-1-.png
  • Morski Lotos w pełnym zanurzeniu - lokalizacja nieznana.Przejdź do http://images1.wikia.nocookie.net/__cb62215/ethon/pl/images/thumb/6/6e/Arkhotel2-1-.jpg/90x55x2-Arkhotel2-1-.png

HistoriaEdytuj

Budowę pływającego miasta rozpoczęto jeszcze przed wojną jak część rozciągniętego na wiele rządowego projektu gospodarczo-ekologicznego. Projekt miał z jednej strony stymulować gospodarkę poprzez generowanie wielkich inwestycji infrastrukturalnych, z drugiej zaś rekultywować zdewastowane przez przemysł środowisko Japonii. 

Oryginalnie pływające miasto miało nazywać się „Teleport City” i pływać po Morzu Wewnętrznym Setō. Miało ono być pierwszym z serii 15 podobnych miast które miały opływać całą Japonię i odciążyć jej przeludnione nadmorskie metropolie przyjmując do siebie część ich mieszkańców. 

Teleport City w zamyśle projektantów miało dać swym mieszkańcom komfort życia w dobrze przemyślanej przestrzeni miejskiej otoczonej pełną uroku zielenią i łagodną przyrodą w Japonii w ówczesnym czasie istniała już tylko na obrazach mistrzów drzeworytników ery Edō... 

Wojna położyła kres przedsięwzięciom w rodzaju Teleport City oraz innym podobnym mega projektom prowadzonym przez rząd Japonii. 

Japonia podczas wojny05:57

Japonia podczas wojny

Gdy wojna miała się ku końcowi Japonia była obrazem nędzy i rozpaczy. Tym razem obroniła się ona przed klęską i okupacją, jednak była dotkliwie pobita i zniszczona. Przemysł leżał w ruinie, duża część miast padła ofiarą ataków bronią masowego rażenia a część populacji która przeżyła była mocno rozproszona i zagrożona epidemiami oraz niedoborami żywności i wody pitnej. Przemysł prawie nie istniał gdyż większość fabryk budowano na wybrzeżach, w miejscach łatwo dostępnych, ułatwiających handel zamorski. Jako państwo w którego konstytucje wpisano pokój oraz wyrzeczenie się przemocy , Japonia nie musiała się przecież obawiać wojny. 

Z wojennej pożogi ocalało całkiem sporo maszyn, sprzętu produkcyjnego oraz materiałów budowlanych które latami leżały na porzuconych z dniem wybuchu wojny, placach budowy wielkich inwestycji. Niedokończone place budowy tuneli, zasypywania zatok, czy budowy tak naprawdę nikomu nie potrzebnych super-budowli użyteczności publicznej nikogo nie interesowały i uniknęły zniszczenia. 

Bardzo długo nikt w kraju nie za bardzo wiedział co należy robić. Rządy i kolejni premierzy zmieniali się z zastraszającą prędkością którą dyktował rozmiar ich niemocy. W końcu premier Imamura Yukichirō chcąc ratować swój kraj oraz rząd przed upadkiem wraz zespołem planistów i naukowców uniwersytetu Waseda oraz politechniki Tokijskiej, zaproponował śmiały... 

Plan premiera Imamury zakładał porzucenie próby odbudowy kraju jako bezcelowej oraz ponad wszelką możliwość niemożliwą do wykonania. Zamiast tego ocalała populacja Japonii miała przenieść się w jakieś dogodne miejsce w którym można by skupić ocalałych ludzi, środki oraz majątek tak by chodź w zmniejszonej formie odbudować przedwojenne społeczeństwo i dobrobyt. 

Wybór owego „idealnego miejsca” padł na Teleport City które w stanie nienaruszonym przetrwało u wejścia do opuszczonego portu Takamatsu w okolicach Hiroszimy. Zanim wojna przerwała pracę nad pływającym miastem udało się ukończyć platformę pływającą oraz część budynków. Brakowało jednak dużej części wyposażenia, instalacji oraz części budynków mieszkalnych. W trakcie wojny uchodźcy ze zniszczonej Osaki osiedlili się w wymarłym Takamatsu. Zaczęli oni wykorzystywać zakotwiczone nieopodal Teleport City jako pole uprawne dla warzyw i ryżu, niejako powoli dokańczając pracę nad budową biosfery pływającego miasta. 

Rząd Imamury po wykonaniu ekspertyz podjął decyzję o przeciągnięciu Teleport City do zatoki Tokijskiej. Stocznia w Chibie wykonała wszystkie niezbędne prace remontowe oraz adaptacyjne. W ciągu roku Teleport City zostało odnowione i powiększone. Przeprojektowano je tak by pomieściło się na nim dużo więcej budynków oraz przestrzeni użytkowej. 

MorskiLotos

Flaga Morskiego Lotosu

W trakcie ogłoszonego przez samego cesarza święta oczyszczenia harai matsuri, Teleport City przemianowano na Morski Lotos, czyli Kaiyō Suiren ( 海洋睡蓮 ). Wybór takiej a nie innej nazwy podyktowany był wieloma czynnikami. Po pierwsze była to jedna z kilku możliwych „szczęśliwych” nazw jakie podyktowała rządowi wyrocznia z chramu w Kumano. Po drugie miasto miało nie tylko pływać dookoła wybrzeża Japonii ale także poruszać się po otwartym morzu, toteż związanie z nim nazwy wydawało się naturalnym ukłonem w kierunku tradycji marynistycznej. Po trzecie Morski Lotos niesie za sobą podwójną symbolikę. Po pierwsze samego lotosu, kwiatu który mimo że rośnie pośród najgorszych błot i mułów zawsze pozostaje czysty. Pływające miasto miało więc stać się lotosem na którym Japonia przetrwa nienaruszona i nietknięta pośród brudów zdewastowanej Ziemi. Drugim elementem symbolicznym jest Sutra Lotosu Tajemnego Prawa, czyli Myōhōrengekyō ( 妙法蓮華経 ). Buddyjski tekst skompilowany w I wieku przed naszą erą który pośród licznych pouczeń etyczno-moralnych zawiera także szkice kosmogonii buddyjskiej oraz naukę o mappō, czyli upadku prawa. Proroczej wizji zanikania buddyzmu oraz pogrążaniu się świata w odmętach chaosu, przemocy i zniszczenia. Nietrudno o analogię ze zniszczonym przez globalną wojnę światem. Po części miało to także być odcięcie się od trwającej ponad dwa stulecia tradycji rezydowania rządu w Tokio. Nowa nazwa miała więc wnosić nadzieje na nową, lepszą jakość. 

Kilka miesięcy później Morski Lotos opuścił zatokę Tokijską niczym arka przyjmując na swój pokład 5 milionów mieszkańców Japonii. Przed wejściem każdy był poddawany kwarantannie oraz otrzymywał przydział przestrzeni życiowej oraz obowiązków. 

Plan rządu Imamury powiódł się w większości swych założeń. Zbudowano wygodne pływające miasto, ocalono przedwojenne społeczeństwo Japonii i stworzono prawdziwą oazę na oceanie chaosu upadku... Powstała mała utopia której wykonanie mogli sobie pogratulować premier Imamura oraz ówczesny cesarz Naruhito. Jednak utopie mają to do siebie że mają bardzo poważne ciemne strony. 

Tajemnicą o której wszyscy na Morskim Lotosie chcieliby zapomnieć są pierwsze lata od utworzenia pływającego miasta. Co takiego się wtedy wydarzyło? 

Po pierwsze nie wszyscy chętnie do zamieszkania na pokładzie Morskiego Lotosu dostali się nań. Gdy rozpoczęło się zaludnianie pływającego miasta okazało się że w punktach zbornych zorganizowanych w całym kraju przez Japońskie Siły Samoobrony zbiera się znacznie więcej ludzi niż wynikałoby to z danych o ilości ludzi ocalałych z wojennej pożogi. Dość szybko liczba chętnych przekroczyła więc liczbę miejsc jakie oferował Morski Lotos. O przekroczeniu limitów nie było mowy. Ścisłe planowanie populacji leżało u podstaw realizacji wizji prawdziwej mieszkaniowej utopii. Sprowadzenie na pokład zbyt dużej ilości ludzi groziło zamienieniem idealnego miasta w pływający obóz uchodźców... Imamura oraz wielkie korporacje które finansowały projekt zdecydowanie nie chciały się godzić na coś takiego. Wizja była zbyt wielka by mogły ją popsuć fałszywie rozumiane pojęcia dobroczynności. Problem rozwiązano tak że nadliczbową część populacji Japonii umieszczono w obozach przejściowych rozsianych po portach ciągnących się od środkowego Honshū ku południu oraz wyspie Kyūshū. Do złudzenia przypominały one obóz w ruinach Tokio i Yokohamy oraz punkt załadunkowy w Chibie. Różniły się od tych ostatnich jednak tym że Morski Lotos nie miał nigdy do nich zawinąć. Obywatele którzy dostali się na jego pokład nie mieli zaś nigdy usłyszeć o ich istnieniu. 

Ostatecznie Morski Lotos wyruszył w swój niekończący się rejs. Imamura i jego rząd zdecydowanie jednak nie docenili kreatywności swych rodaków. Dużej ich ilości jakimś cudem udało się zlokalizować pozycję Morskiego Lotosu oraz o zgrozo pokonać morze i znaleźć się na nim. Rząd Imamury nie był wstanie odmówić im wstępu na pokład. Ludzie Ci znali niewygodną prawdę więc starano się na różne sposoby albo się ich pozbyć albo ułagodzić na wszelkie sposoby. W między czasie okazało się także że prowadzone jeszcze przed wypłynięciem weryfikacje i kontrole które miały nie dopuścić na pokład Lotosu jednostek uznanych za szkodliwe i bezproduktywne zawiodły. Do Morskiego Lotosu dostało się sporo gangsterów i innych przestępców. Oprócz tego cała masa cudzoziemców oraz osób za takich uznawanych. W szczególności to ostatnie godziło w plany Imamury który widział Lotos jako oazę przeznaczoną dla nowego, czysto japońskiego społeczeństwa. Nie zaś odbicia starej Japonii z jej problemami społecznymi oraz dużą grupą obcych z których dużą część stanowili pogardzani przez Imamurę oraz jemu podobnych, Chińczyków, Filipińczyków oraz Koreańczyków. 

Mimo starań sytuacja wymknęła się spod kontroli. Niewygodna prawda zaczęła wychodzić na jaw i podniosły się głosy że w kraju została cała masa ludzi o których nikt nie dba. Zaczęły się niesnaski między etnicznymi Japończykami a uważanymi za cudzoziemców. W końcu przystanie Morskiego Lotosu zaczęły być szturmowane przez wszelkiej maści uchodźców którzy domagali się azylu i pomocy. 

Sytuacja przelała czarę goryczy gdy na jednej z przystani wybuchły trwające kilka dni zamieszki. Nie były zbyt brutalne lecz stanowiły poważne zagrożenie dla całego porządku. Ich finałem było zamach na życie premiera Imamury którego dokonał desperat którego dostał się na pokład z poza listy a którego policja kilkakrotnie starała się usunąć z pokładu Morskiego Lotosu. 

Śmierć Imamury doprowadziła do upadku jego gabinetu. Nowy rząd powołany przez cesarza postanowił definitywnie rozprawić się z narastającymi problemami. Uznając że zewnętrzny świat zagraża Morskiemu Lotosowi oraz że jego mieszkańcy muszą bronić się przed jego wpływem by uniknąć chaosu i zniweczenia swych osiągnięć, granice pływającego miasta państwa muszą zostać zamknięte. Nastała nowa era Sakoku, czyli zamknięcia kraju.