FANDOM

Microsoft City - jedno z najważniejszych miast-państw na Ziemi w obszarze Drogi Mlecznej, położone na granicy historycznych stanów Missisipi i Alabama. Pod Microsoft City znajduje się Państwo Podziemne - autonomiczny twór, który wyrósł z nielegalnej opozycji.

HistoriaEdytuj

City

zabudowa miejska

Miasto zostało zbudowane zaraz po III wojnie ziemskiej dzięki połączeniu sił korporacji Microsoft i władz Stanów Zjednoczonych. Pierwszym krokiem była inwestycja w generatory pola siłowego - zapewniły one całkowitą izolację od skażonego środowiska. Ponieważ za główny powód skończonej wojny uznano brak kontroli wielu państw nad swoimi obywatelami, stopniowo wszystkie sfery życia przechodziły proces komputeryzacji i robotyzacji. Na niemal wszystkich ulicach pojawiły się kamery pilnujące porządku. Ludzkie służby bezpieczeństwa uznano za zbyt omylne i zastąpiono androidami. Wprowadzono implanty osobiste, które aktualnie wszczepia się pod skórę każdemu nowo narodzonemu dziecku. Pełnią rolę dowodu osobistego, karty kredytowej, a także biomonitora rejestrującego podstawowe funkcje organizmu (tętno, temperatura ciała itp.).

powstanie Super-KomputeraEdytuj

Najistotniejszym krokiem było przekazanie całej władzy sprzężonemu systemowi komputerowemu, wyposażonemu w rozbudowaną i niezwykle zaawansowaną SI. Jako jego pierwszy priorytet wyznaczono stworzenie warunków, umożliwiających przeżycie jak największej liczby ludzi. Drugim priorytetem uczyniono utrzymywanie poziomu ludzkiego życia na maksymalnie możliwym poziomie. Władzę wykonawczą oddano w ręce licznych robotów.
Super-Komputer, jak go nazwano, wykluczył ludzi z większości prac. Zastąpił ich wyspecjalizowanymi maszynami, zajmującymi się zarówno złomowaniem odpadów czy sprzątaniem miasta, jak i pomocą medyczną tudzież sprzedażą w marketach. Cały czas czuwa nad bezpieczeństwem i dobrym samopoczuciem mieszkańców.

System władzyEdytuj

City2

zabudowa miejska

Władzę w mieście sprawuje Super-Komputer - zaawansowany system sztucznej inteligencji. Analizuje wszystkie możliwe dane - socjologiczne, demograficzne, medyczne, raporty na temat przestępczości itp. - zbierane przez Serwitorów, czyli zależne od niego maszyny. Całość podlega dogłębnemu zbadaniu, zaś wnioski są wcielane w życie. Ów zwrotnie sprzężony system ma w swych założeniach powodować naturalne udoskonalanie systemu panującego w mieście.

Cała władza wykonawcza leży w rękach Serwitorów. Większość z nich posiada niezależne ośrodki decyzyjności, aktualizowane na bieżąco przez system centralny.

Kasta MechanikówEdytuj

Jedyny ludzki czynnik w sprawowaniu władzy pełni Kasta Mechaników. Jej rola jest stosunkowo tajemnicza i wręcz specjalnie umniejszana. Wedle oficjalnych komunikatów stanowią zespół wybitnie uzdolnionych i wyselekcjonowanych mechaników oraz cybernetyków, którzy naprawiają uszkodzenia jednostki centralnej i udoskonalają antywirusowe zabezpieczenia Super-Komputera. Wiele plotek powiada, że to oni są faktyczną władzą Microsoft City.

SpołeczeństwoEdytuj

Mentalność mieszkańców Microsoft City została ukształtowana przez Super-Komputer. Człowiekowi pozwala się wykonywać jedynie proste i niewymagające prace, a jednocześnie wmawia się, że są one niezwykle ważne. Wszystko to przez wzgląd na "higienę psychiczną".
Człowiek stracił wartość, jako siła robocza. Większość dnia spędza na jedzeniu, oglądaniu holowizji, korzystaniu z konsoli zmysłów tudzież spotykaniu się ze znajomymi. Czyta e-książki, biega na siłowni pod kontrolą prywatnego robo-trenera i podziwia leśne widoki na teletapecie, a następnie relaksuje się w podgrzewanym basenie. Niektórzy regularnie udają się na przymusowe zabiegi odsysania tłuszczu oraz poddają finansowanym przez "rząd" operacjom plastycznym.

Architektura i urbanistykaEdytuj

Charakterystyczną cechą infrastruktury miejskiej jest jej wysoka konstrukcja. Najniższe obiekty posiadają 100 pięter. Poszczególne wieżowce łączą tarasy i pomosty, zaś cały transport opiera się na grawitolotach. Zróżnicowanie architektoniczne jest wyjątkowo małe - większość zabudowy wykonano w podobnym stylu, z dbałością o jej neutralny wygląd. Dominuje stal i szkło, a wszystko to w formie bezpłciowych biurowców.