FANDOM

Kreacja agnostyczna - metoda badawcza lub technologia produkcji, należąca do 2 sK, w której znaczna część procesów jest niezrozumiałych dla kreatora. Narzędziem wykonującym większość pracy są tzw. czarne skrzynki.

Wraz z rozwojem cywilizacyjnym i rozgałęzieniem nauki doszło do sytuacji, w której objęcie całej ludzkiej wiedzy jest niemożliwe przez jednostkę. Z pomocą przyszły mechanizmy cybernetyczne, pozwalające na zautomatyzowanie badań naukowych i procesu rozwoju technologii. Ich skomplikowanie pozwala na pracę wielokrotnie przekraczającą możliwości ludzkiego mózgu. Nawet jeśli człowiek jest w stanie zrozumieć zasadę działania czarnych skrzynek, nie ma możliwości nadążenia za ich procesami analitycznymi, w związku z czym nie ma też żadnego wglądu w proces naukowy. Wiadomo tylko tyle, że po określeniu wytycznych skrzynki realizują powierzone zadanie. Praca naukowca ogranicza się do stworzenia odpowiednich informacji wejściowych. Niektóre z obliczeń wykazują, że samo przepisanie teoretycznych podstaw konstrukcji bram międzygwiezdnych zajęłoby wybitnemu matematykowi ponad 200 lat życia, pod warunkiem, że pisałby z częstotliwością 200 znaków na minutę, pracując 24 godziny na dobę. Zaawansowane czarne skrzynki potrzebują jedynie kilku lat.