FANDOM

C487bfc6ef239518

kamienica pod kopułą Kraków
Artwork found in the vast spaces of the Internet, and not for commercial uses. If you are the author of this artwork, or you know the original author, and you don't want your picture to be displayed, write on frastie@o2.pl - we will delete it immediately.

Kopuły - jeden z sektorów Twardowski City. Tworzą go cztery dzielnice otaczające Wolne Powietrze. Noszą nazwy: Kraków, Praga, Petersburg oraz Kazań. Centrum zajmowała piąta kopuła pod nazwą Moskwa, została jednak zburzona. Kopuły pełne są strzelających w niebo wieżowców połączonych ze sobą wiszącymi drogami i kładkami. Niektóre sięgają nawet do szczytu samych kopuł. Ich rozmiary miały być odpowiedzią na brak przestrzeni życiowej w mieście. Niska grawitacja księżyca ułatwia zaś bardzo budowanie wysokościowe. Większość budowli w Kopułach trzyma fason art deco. Część jednak nie. Mieszkają w nich i pracują mniej zamożni mieszkańcy Twardowski City choć niektóre fragmenty zabudowań spokojnie mogą konkurować pięknem oraz intensywnością życia nocnego z Wolnym Powietrzem. W szczególności są to Karlowy Prospekt pod kopułą Praga oraz Starowiślna pod kopułą Kraków. Kopuła Kazań z kolei może poszczycić się kompleksem świątyń, na który składa się cerkiew Cyryla i Metodego, kościół Marii Panny Królowej Gwiazd oraz sobór pod wezwaniem Jana Hussa. Ów kompleks jest także siedzibą ekumenicznych władz religijnych Twardowski City. Ciekawą rzeczą jest, że kościół katolicki w Twardowski City skonfliktowany jest z NeoVatikanem, uważając jego papieża za obrazoburcę oraz heretyka.