FANDOM

Typy komunikacjiEdytuj

Komunikacja radiowaEdytuj

Opiera się na falach radiowych. Zapewnia zasięg tysięcy kilometrów, lecz może być zablokowana różnymi typami zagłuszaczy. Ogólna zasada jest prosta - im droższe urządzenie komunikacyjne, tym droższy mechanizm blokujący jest wymagany do powstrzymania przekazu informacji. Teoretycznie każdy sygnał może zostać zagłuszony.

Ten typ komunikacji, ze względu na czas jaki fale potrzebują na pokonanie dużych odległości, jest znacząco utrudniony przy międzyplanetarnym przekazywaniu informacji i całkowicie niemożliwy do zastosowania przy porozumiewaniu się z innymi układami. Należy do 0,6 sK.

Komunikacja IrDT (infrared data transfer)Edytuj

Standard komunikacji wykorzystujący promieniowanie podczerwone. Jego efektywność wynosi kilkanaście do kilkudziesięciu metrów, jednak zagłuszenie wymaga wyjątkowo drogich i często mało efektywnych metod. Należy do 0,7 sK.

Komunikacja GatePostEdytuj

Ogólna nazwa metody przekazywania informacji za pomocą urządzeń teleportacyjnych tudzież bram międzygwiezdnych. Polega na natychmiastowym przeniesieniu komunikatu z punktu a do c, z pominięciem drogi przez punkt b. Systemy masowe (np. przez państwowe bramy międzygwiezdne) należą do 1,7 sK, zaś indywidualne do 1,9 sK.

Komunikacja GalaxyComEdytuj

Standard przekazywania informacji wykorzystujący tachiony. Należy do 1,4 sK. Umożliwia szybkie kontakty odległych rejonów danej galaktyki. Blokowanie przekazu informacji wymaga wyjątkowo drogich urządzeń (przynajmniej 1,4 sK).

Komunikacja QE (kwanty splątane)Edytuj

Opiera się na kwantowym splątaniu cząstek. Należy do 2 sK. Teoretycznie umożliwia przekazywanie informacji na dowolną odległość i nie może być zagłuszana, w praktyce jednak istnieją paradygmatyczne metody blokowania i podsłuchiwania (2,5 sK). Komunikatory kwantowe są niezwykle drogie, duże i powolne. Zakodowanie i wysłanie prostego zdania trwa około minuty.