FANDOM

Cybernetyka - dziedzina zajmująca się systemami sterowania i teorią przekazywania informacji. Najczęściej jest kojarzona z:

Infostrada i WszechoceanEdytuj

Podstawowym pojęciem związanym z cybernetyką jest Infostrada. Stanowi ona zbiór różnych elementów połączonych siecią informacyjną. Tworzą ją zarówno sprzęt i technologia, kody programów i protokoły komunikacyjne, lecz przede wszystkim cała treść intelektualna i audiowizualna wytworzoną przez człowieka.

W Kosmicznej Społeczności odpowiednikiem Infostrady jest Wszechocean (lub po prostu Ocean). Został on stworzony w celu ujednolicenia sieci informacyjnych wykorzystywanych przez różne rasy. Jego konstrukcję umożliwiło powołanie specjalnej grupy naukowej zwanej Tyranidami (nie jest to oczywiście dosłowne tłumaczenie).

Avatar i animusEdytuj

Podstawowym narzędziem do pracy w Infostradzie, często porównywanym do myszki i klawiatury, jest avatar. Jego odpowiednik we Wszechoceania nazywa się animusem. Oba twory wykorzystuje się za pomocą konsoli zmysłów. Ponieważ konsola bezpośrednio przechwytuje impulsy nerwowe, sterowanie odbywa się za pomocą "siły woli".

Avatar i animus są wbudowane w strukturę samych systemów. Wszystkie aplikacje i strony internetowe są dostosowane do ścisłej z nimi współpracy. Nie ma żadnej wydajnej metody pozwalającej na użycie innych narzędzi. Avatar i animus mogą być jednak modyfikowane poprzez dołączanie do nich tak zwanych emplantów (od e-implantów), czyli specjalnych programów.

Możliwości avatara i animusa zależą także od uprawnień nadanych przez konkretną aplikację. Dzięki temu w niektórych programach mogą latać czy teleportować się. Wszystko zależy od pomysłu programistów i dąży do zwiększenia funkcjonalności. Zdarza się, że dany program w całości podmienia domyślny avatar lub animus. Jest to wykorzystywane choćby w grach MMO, dzięki czemu każdy gracz może stworzyć własną postać.

W związku z dużą rolą avatarów i animusów dobry haker dba o ich ciągłe udoskonalanie. Poprzez modyfikacje zwiększa własne możliwości i wydajność pracy.